dimecres, 11 de juny del 2008

Des de la feina de tot menys la feina (II)

Al contrari del que dictaria la lògica, sembla que els serveis de missatgeria instantània redueixen les interrupcions a la feina i milloren les comunicacions dels treballadors. Aquesta idea no està molt estesa entre les empreses, perquè en la majoria tenen prohibit als seus treballadors que utilitzin serveis de missatgeria instantània (Messenger, Gtalk, etc) perquè creuen que provoquen distraccions.

Per trencar amb aquesta visió ha aparegut un estudi recent de dues universitats americanes on diuen que l'ús d'aquests serveis pot ajudar a reduir les interrupcions durant l'horari laboral. Una de les principals conclusions és que la missatgeria instantània genera una comunicació més curta i directa que substitueix el telèfon, el correu electrònic o les converses cara a cara. Diuen també que serveix per comprovar si els companys de feina estan disponibles i no interrompre'ls de forma innecessària.

A més a més, jo afegiria que per a la comunicació interna de la plantilla també funciona millor, a la meva feina fem servir una aplicació anomenada Stickies, que, a més de poder anotar-nos coses, permet enviar-nos comentaris a altres membres de la xarxa local. Així, podem contactar amb els companys de feina directament i amb més rapidesa sense passar per Internet ni necessitat de messengers o similars (tot i que quan estem treballant fòra de la xarxa local també en fem ús).


Més informació: Baquia, Eines