dimarts, 3 de juny del 2008

Windows Vista , la millor campanya publicitària per Ubuntu

Microsoft sembla que no està aconseguint els resultats esperats amb el llançament del nou Windows Vista, la gent no veu la necessitat de canviar un sistema operatiu que ja funciona correctament i que coneix perfectament, per un altre desconegut i que requereix de la renovació de la major part del maquinari perquè consumeix molts recursos. Per això la majoria d'empreses segueixen amb Windows XP i dels nous ordinadors que es venen (obligatòriament amb Vista) molta gent demana que s'instal·li una versió XP. Aquest fet juntament amb l'intent fallit d'absorció de Yahoo, deixa a la companyia de Bill Gates en una situació d'incertesa, una bona explicació de la situació la podeu trobar en aquest article de El País.

Aquesta és una gran notícia per altres sistemes operatius com l'Ubuntu que fins ara no havien tingut molta quota de mercat però entre el desencant generat pel Vista i l'aparició dels mini-pcs (que no poden suportar Vista) poden "esgarrapar" usuaris a Windows.

Si encara no us heu atrevit a fer servir, Linux jo us animo a fer-ho! A casa meva el PC que utilitzo habitualment només hi tinc instal·lat l'Ubuntu i puc fer "vida normal": navegar, estudiar a la UOC, intercanviar fitxers, etc. De fet tenia un Windows 98 que ja no acabava d'anar molt fi i amb Ubuntu he aconseguit allargar la vida útil del PC.



2 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo també animo a tothom
La ultima versió 8.04 és completissima!

Free Software for Free World!

Anònim ha dit...

Hola Guillem!

Totalment d'acord!
Entre tots hem d'impulsar aquesta gran i necessària alternativa basada en programari lliure!
Fa uns dies, jo també vaig escriure un article sobre les avantatges d'Ubuntu!


Tens també el meu vot!
Pau